Kejam Sungguh Engkau!!!


aku pos entry ne bukan apa...aku dah tak tahan ngan perangai dia!! ne larh abang angkat aku yang dimanja2 dan dibaik2 kan oleh parentz dan suma orang...tapi..,sejak my mum sakit dia mula tunjuk belang...dan baru aku tahu siapa dia sebenarnya...!!! my parentz ambik dia neh masa dia still baby lagi..11 years pastu baru aku muncul tanpa diduga...tapi itu bukan citer sebenarnya..
masa my mum sakit..,aku tak tau yang dia lah penyebab my mum sakit tenat sebegini rupa...secara tak sengaja my mum citer kat aku macam mana dia pukul my mum...walaupun dengan bantal..kalau dah nama orang sakit..,dipegang sikit pun sakit gak..apatah lagi kalau dipukul...dia pukul sampaikan my mum hilang ingatan..tapi nasib baik untuk sementara...masa my mum dlm keadaan coma arituh...,ada gak doktor tanya sama ada dlm rumah neh ada orang yang sakit...aku masa tuh bengong sangat cuz tak tangkap apa yang doktor cuba nak aku tau...aku jawab takder larh kan?? seminggu my mum kat ICU...pastu bila dah ok my mum kena pindah ke wad biasa...masa tuh hanya tuhan jer yang tau...bukan nak protes...memang dah tanggungjawab aku sebagai anak jaga my mum yang sedang sakit...tapi..,aku juga memerlukan rehat...selama my mum dlm ICU, aku yang jaga..siang malam...sampaikan aku sakit..demam..batuk..aduhai..itulah first time aku kehilangan suara akibat batuk yang teramat sangat kritikal nya....masa tuh aku cakap bebaik dengan dia suruh dia jaga my mum...tapi respon yang aku dapat dari dia...dia jawab "malaslah...lagipun kat sana tak dapat tidur nyenyak...lebih baik duduk rumah tengok tv.."..ha!! tak kerh sentap aku dibuatnya...apa yang aku nak tunggu lagi kan?? aku tembak larh..."ko tu bukan apa!! ye larh..lagipun my mum bukan ur mum..!!"...apa yang dia jawab??!! tak terjawab dia!!!
makin hari my mum semakin baik keadaannya...maka my mum dibenarkan pulang...terlihat di wajahnya bahawa dia tak suka bila my mum pulang ke rumah..bukan apa..dia risau cuz mesti dia yang akan tolong aku jaga..nak tak nak terpaksa gak kan?? aku pun nak uji dia...nak tengok macam mana dia jaga my mum...diulangi MY MUM...not OUR MUM....
dipendekkan cerita...,sekarang my mum semakin pulih...tapi kekejaman di dalam ati dia..ya ampun!!! tuhan jak yang tau!! macam2 yang dia kata kat my mum sampaikan my mum menjerit menangis...seperti kejadian yang berlaku sebentar tadi.., dia pukul my mum guna botol powder yang besar tuh...!!! kurang asam betul anak itu!!!! aku tanya kenapa dia pukul.dia jawab.."penatlah nak bubuh powder neh kat dia.."...heh!!! aku tak tunggu masa...aku tak kira tempat!!! aku 'belasah' dia!!! kebetulan my aunty ada kat sini...kakak kepada my mum...apa lagi my aunty pun 'belasah' dia gak...dia nak kata apa??!! dah bersalah...,dowk diam jerh larh!!! nak menjawab pun tak guna gak...!!
dari dulu lagi aku tak suka dengan dia!! aku memang dah agak dia pasti akan menyusahkan ramai pihak kelak...!! tengok cam sekarang!!! tapi..,my mum n my dad tak mampu nak marah dia!! kalau suara tinggi sikit..,mula larh dia buat drama...menangis...!!! umur dah nak dekat 30 tahun pun still cam budak2!!! hampeh!! tu larh pasal my parentz tak pnah marah dia...aku juga yang kena...walaupun bukan salah aku..tapi..,aku terima...
satu jerh yang korang harus tahu tentang anak ini...!!! HE'S RETARDED !!!!!!!

No comments:

Post a Comment